Vi söker en säljare till vår avdelning i Sverige

Vill du vara med och stärka vår position på den svenska marknaden?

Vi söker en självgående och engagerad säljare som kan ta ansvar för både nya och befintliga kundrelationer. Du utgår från hemmet med stöd från vårt kontor i Halmstad och har stor frihet att själv planera och prioritera dina säljaktiviteter – i nära samarbete med Site Manager och resten av teamet. Din bostadsort är inte avgörande, men gärna någonstans i mellersta Sverige.

Huvudansvarsområden

Kundförsäljning och kundvård

  • Underhålla och utveckla befintliga kundrelationer

  • Genomföra kundbesök, uppföljning och behovsanalys

  • Ta fram och presentera offerter

  • Löpande försäljningsuppföljning och pipeline-hantering

Nyförsäljning och prospektering

  • Aktiv försäljning mot nya potentiella kunder

  • Planera och genomföra möten med prospekt

  • Identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter på marknaden

Planering och självledarskap

  • Ansvar för egen planering och kalenderhantering

  • Prioritera försäljningsinsatser utifrån mål och kundunderlag

  • Samordna internt med kollegor på avdelningen

Administration och rapportering

  • Uppdatera CRM med kundaktiviteter, offerter och möten

  • Ta fram försäljningsprognoser och månatliga statusrapporter

  • Bidra till förbättring av säljprocesser och kundnöjdhet

Nyckelkompetenser

Försäljning och förhandling

  • Erfarenhet av både relationsbaserad och uppsökande försäljning

  • Förmåga att genomföra värdeskapande kunddialoger

  • Förståelse för affärsmodeller och ekonomi

Kommunikation

  • Trovärdig och förtroendeingivande i kontakt med kunder

  • Goda kommunikativa färdigheter – både muntligt och skriftligt

  • Kan anpassa kommunikationen till olika målgrupper

Struktur och självständighet

  • Disciplinerad och strukturerad i uppföljning och planering

  • Självständig och van att arbeta med stor frihet

  • Resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål

Systemförståelse och IT

  • Vana vid att använda CRM-system och MS Office

Språk

  • Svenska

  • Engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper

  • Utåtriktad och uthållig

  • Initiativrik och proaktiv

  • Ansvarstagande och engagerad

  • Positiv lagspelare med egen drivkraft

Framgångskriterier för tjänsten

  • Utåtriktad och uthållig

  • Initiativrik och proaktiv

  • Ansvarstagande och engagerad

  • Positiv lagspelare med egen drivkraft

  • Omsättningstillväxt och ökad kundportfölj

  • Hög kundnöjdhet och bibehållande av befintliga kunder

  • Effektiv mötesbokning och försäljningsuppföljning

  • Aktiv och noggrann uppdatering i CRM och försäljningsrapportering

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morten Risvig, Site Manager, på +45 22 10 70 89 eller via e-post: mori@samson-agrolize.dk

Skicka din ansökan och ditt CV så snart som möjligt till hr@samson-agrolize.dk.

Skriv “Säljare Sverige” i ämnesraden.

Vi ser fram emot att höra från dig.

Närhet till kunderna och optimal service är viktigt för alla anställda hos Samson Agrolize.

Samson Agrolize A/S grundades 2016, men våra rötter går långt tillbaka. Idag är vi ensamåterförsäljare av Samson och Pichon i Danmark och Sverige. I Sverige hanteras återförsäljningen av vårt systerbolag, Samson Agrolize AB.

Med vår djupa expertis och många års erfarenhet är det ingen som kan våra produkter bättre än vi. Vi strävar efter att bli erkända som ett företag med kompetenta medarbetare och specialiserad kunskap inom våra verksamhetsområden – ett erkännande vi måste förtjäna varje dag.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi vill skapa en arbetsplats där du trivs och utvecklas tillsammans med oss – vi kallar det “Growing Together”.