Vi söker en säljare till vår avdelning i Sverige
Vill du vara med och stärka vår position på den svenska marknaden?
Vi söker en självgående och engagerad säljare som kan ta ansvar för både nya och befintliga kundrelationer. Du utgår från hemmet med stöd från vårt kontor i Halmstad och har stor frihet att själv planera och prioritera dina säljaktiviteter – i nära samarbete med Site Manager och resten av teamet. Din bostadsort är inte avgörande, men gärna någonstans i mellersta Sverige.
Huvudansvarsområden
Kundförsäljning och kundvård
Underhålla och utveckla befintliga kundrelationer
Genomföra kundbesök, uppföljning och behovsanalys
Ta fram och presentera offerter
Löpande försäljningsuppföljning och pipeline-hantering
Nyförsäljning och prospektering
Aktiv försäljning mot nya potentiella kunder
Planera och genomföra möten med prospekt
Identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter på marknaden
Planering och självledarskap
Ansvar för egen planering och kalenderhantering
Prioritera försäljningsinsatser utifrån mål och kundunderlag
Samordna internt med kollegor på avdelningen
Administration och rapportering
Uppdatera CRM med kundaktiviteter, offerter och möten
Ta fram försäljningsprognoser och månatliga statusrapporter
Bidra till förbättring av säljprocesser och kundnöjdhet
Nyckelkompetenser
Försäljning och förhandling
Erfarenhet av både relationsbaserad och uppsökande försäljning
Förmåga att genomföra värdeskapande kunddialoger
Förståelse för affärsmodeller och ekonomi
Kommunikation
Trovärdig och förtroendeingivande i kontakt med kunder
Goda kommunikativa färdigheter – både muntligt och skriftligt
Kan anpassa kommunikationen till olika målgrupper
Struktur och självständighet
Disciplinerad och strukturerad i uppföljning och planering
Självständig och van att arbeta med stor frihet
Resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål
Systemförståelse och IT
Vana vid att använda CRM-system och MS Office
Språk
Svenska
Engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
Utåtriktad och uthållig
Initiativrik och proaktiv
Ansvarstagande och engagerad
Positiv lagspelare med egen drivkraft
Framgångskriterier för tjänsten
Utåtriktad och uthållig
Initiativrik och proaktiv
Ansvarstagande och engagerad
Positiv lagspelare med egen drivkraft
Omsättningstillväxt och ökad kundportfölj
Hög kundnöjdhet och bibehållande av befintliga kunder
Effektiv mötesbokning och försäljningsuppföljning
Aktiv och noggrann uppdatering i CRM och försäljningsrapportering
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morten Risvig, Site Manager, på +45 22 10 70 89 eller via e-post: mori@samson-agrolize.dk
Skicka din ansökan och ditt CV så snart som möjligt till hr@samson-agrolize.dk.
Skriv “Säljare Sverige” i ämnesraden.
Vi ser fram emot att höra från dig.
Närhet till kunderna och optimal service är viktigt för alla anställda hos Samson Agrolize.
Samson Agrolize A/S grundades 2016, men våra rötter går långt tillbaka. Idag är vi ensamåterförsäljare av Samson och Pichon i Danmark och Sverige. I Sverige hanteras återförsäljningen av vårt systerbolag, Samson Agrolize AB.
Med vår djupa expertis och många års erfarenhet är det ingen som kan våra produkter bättre än vi. Vi strävar efter att bli erkända som ett företag med kompetenta medarbetare och specialiserad kunskap inom våra verksamhetsområden – ett erkännande vi måste förtjäna varje dag.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi vill skapa en arbetsplats där du trivs och utvecklas tillsammans med oss – vi kallar det “Growing Together”.