Dato

Samson Agrolize satsar i Sverige: Nyanställningar och strategiskt fokus på spol- och slamsugare

Fem månader efter att Morten Risvig tillträdde som platschef i Sverige fortsätter Samson Agrolize sin strategiska satsning på den svenska marknaden. För att stärka säljinsatserna har Teo Trinks nyligen tillträtt som ny säljare och kommer framöver att arbeta nära tillsammans med Johan og Robin för att utveckla den svenska marknaden. Serviceavdelningen har utökats – och nu stärks insatserna ytterligare med fokus på försäljning av spol- och slamsugare i Sverige. 

– Vi ser en stor potential i Sverige och märker redan att vår ökade närvaro tas emot mycket positivt av både kunder och samarbetspartners. Därför är det helt naturligt för oss att växla upp – både inom försäljning, service och inte minst vårt program för spol- och slamsugare, säger Charlotte Villum Henneberg, CEO på Samson Agrolize.

Starkare sälj- och serviceteam med lokal förankring

Med Morten Risvig i spetsen har Samson Agrolize sedan våren arbetat målmedvetet med att stärka den lokala närvaron i Sverige. Morten har gedigen erfarenhet av ledarskap, förändringsprocesser och kunddialog – och hans fokus har från start varit att skapa struktur, närvaro och framdrift.

Teo Trinks, Säljare

Nu fortsätter satsningen med en ny säljare till den svenska marknaden och en utökad servicekapacitet. Det innebär snabbare och mer flexibel support till kunderna – och bättre möjligheter att bygga nära, långsiktiga relationer.

– Vi prioriterar den svenska marknaden och investerar i de kompetenser och resurser som krävs för att göra verklig skillnad för våra kunder. Det gäller både våra kärnprodukter och våra lösningar inom spol- och slamsugning, där vi ser ett växande behov och många spännande möjligheter, säger Morten Risvig, platschef på Samson Agrolize AB.

Fokus på spol- och slamsugare – och första försäljningen på väg

Samson Agrolize ser en växande efterfrågan på lösningar för professionell hantering av spolning och slamsugning i Sverige – både inom den kommunaltekniska sektorn och bland privata entreprenörer. Därför har området blivit ett strategiskt fokusområde.

Och den ökade aktiviteten har redan gett resultat:

– Vi är redan i konkreta och långt gångna försäljningsförhandlingar om leverans av en GK II 10 spol-/slamsugare till en svensk kund. Det är en toppmodern vagn som passar perfekt till de svenska kraven och behoven – och det bekräftar för oss att marknaden är redo för den kvalitet och expertis som Samson Agrolize kan erbjuda, säger Morten Risvig.

Den aktuella GK II 10-modellen är en av Samson Agrolizes mest genomarbetade lösningar för professionell sugning och spolning. Med den positiva dialogen om GK 10:an tar Samson Agrolize ännu ett viktigt steg in på den svenska marknaden inom just detta produktområde.

Närmare marknaden – närmare kunderna

Flera kunder och samarbetspartners har redan reagerat positivt på Samson Agrolizes engagemang i Sverige. Och företaget planerar att rekrytera ytterligare nyckelpersoner under det kommande året. Just nu söker vi verkstadstekniker till vår anläggning samt fälttekniker för arbete ute hos kund.